Weekje vakantie! 🌴🌍

5 juni 2018 - Cape Maclear, Malawi

27 mei hadden we dan eindelijk ons weekje vakantie! Even weg van hier, zo fijn! We zijn naar het ‘Majete Wild Life Reserve Park’ vertrokken. Hier hebben we een twee daagse safari gehad. We sliepen in een tentje tussen de wilde dieren, een hele ervaring, maar toch ook een beetje eng! Ten aanzien van Muona was het daar een stuk koeler. Koud heb ik het dus zeker gehad ‘s nachts in die tent. We hebben een ochtendrit, avondrit en een boottocht gehad! De boottocht was wel echt het toppunt. We waren nog geen 100 meter van een olifant vandaan. De olifant voelde zich aangevallen en zelfs de driver schrok ervan. ‘s Ochtends stond er een olifant naast het restaurant, het personeel riep ons. Dit kwam helemaal niet vaak voor dus iedereen stond foto’s te maken. Wat een leuk gezicht 🔝.

Dinsdag 29 mei zijn we doorreden naar Cape Maclear (MalawiLake). Een rit van zeker 5 uur... Eenmaal daar aangekomen was die rit zeker de moeite waard! Wauw, wat een plek 😍. En wat een goed eten tegenover de vele bordjes rijst! We sliepen met z’n alle in een gedeelde kamer, heel gezellig dus. Dinsdagavond zaten we met z’n alle een drankje te doen. Er zaten ook een paar jongens van ongeveer dezelfde leeftijd. We kwamen met hun in gesprek en er werd al snel gezegd dat er een paar uit Afrika kwamen. Het eerste wat door ons gezegd werd; blanke Afrikanen? We konden onze ogen niet geloven. Helaas lijkt Zuid-Afrikaans heel erg op Nederlands dus we kregen als antwoord; Ja blanke Afrikanen!! 😂 De eerste blunder was dus al gemaakt! Het was dus oppassen met wat we zeiden in het Nederlands. Het was een groep van 24 jongens uit veel verschillende landen (Australië, Frankrijk, Duitsland, Engeland, ect.)

Woensdagavond hadden we de drank uitgevonden! Er werden al snel drankspelletjes gedaan. Donderdagavond hadden we een kroegentocht door Cape Maclair, wie had gedacht dat dat nog ging gebeuren in Afrika?! En geloof me, naar een paar drankjes, denk je opeens dat je vloeiend Engels kan praten 😂 #not.

Vrijdagochtend ging de wekker veelste vroeg... We hadden een boottocht gepland. We zijn naar verschillende eilandjes geweest en hebben gesnorkeld. ‘s Middags was het wel even bijslapen 😬, of ja, dat hadden we gedacht. Sanne en ik kwamen terug op onze kamer en er liepen (zonder te overdrijven) duizenden mieren. We zagen de bui alweer hangen 🤦🏼‍♀️. We zijn naar de receptie gelopen en zelfs de man die kwam kijken schrok ervan. Toen kregen we een kamer voor ons twee.  ‘s Avonds hadden we een feestje bij een kroeg ‘Hiccubs’. We hadden Nederlandse muziek opgezet en iedereen deed mee! Wat een leuk beeld om dat te zien! 😂. ‘Nederland neemt Afrakiki over!!!’ Om 05.45 uur was het bedtijd, allemaal met genoeg drankjes op! Zaterdag hebben we de hele dag op het strand gelegen en ‘s avonds nog een drankje gedaan met iedereen!

Wat een top week! Helaas was het even een tegenvaller om terug te gaan naar Muona. ‘Back to basic’. Ook dat is weer zo gewend. De laatste vier weekjes gaan in, wat vliegt de tijd!

1. Fenne:
    5 juni 2018
    Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Succes met de laatste 4 weken ❤️❤️❤️
  2. Jannie:
    5 juni 2018
    Hoi Nika fijn dat het goed gaat met jullie daar wat maken jullie toch leuke dingen mee lijkt me fantastisch om allemaal mee te maken geniet er maar van groetjes Jannie en Jos
  3. Erna van balkom:
    5 juni 2018
    Wat een super leuke ervaring Nika. Benieuwd naar de foto's!
    Op naar de laatste vier weken. Groetjes,
    Erna
  4. Ellis Kersten:
    5 juni 2018
    Heyyy Nika.Wat een avontuur weer.Geweldig om mee te mogen maken.Weer op naar een nieuwe week.Lieve groetjes💋Ellis❤
  5. Tiny, Jolanda en Duuk van Leur:
    6 juni 2018
    Ha die Nika. Al heel veel meegemaakt, dit nemen ze jullie niet meer af en dit vergeet je je hele leven niet meer. Geniet ervan, op naar de laatste 4 weken stage en dan samen met sanne op vakantie naar Zanzibar. Wij kijken stiekem al uit naar je thuis komst.
    (het lijkt wel of je al een jaar weg bent).
    Liefs, Pap,Mam en Duuk xxxxxxxxxxxxxxxxx